本篇11/29榮登痞客邦音樂評析類第3名

image

1世代是我很喜歡的團體,曲風輕快,有大男孩的青春氣息,這首Drag Me Down,也被翻成愛的勇士,2015至今天已有近9億次的點閱率!!

 

無論生活是多麼的不容易

就算黑夜來臨

我也從不感到害怕

如如不動,不受影響

沒有人能擊倒我

 

因為我心中有源源不絕的 💖

愛有超能力 

愛來自於最圓滿的佛性,不曾離開過

使我變成更好的人  😇

 

有了佛性的愛,一切都無堅不摧  💖

------------------------------------------------------------------------------------------

I've got fire for a heart

我心中有源源不絕的愛

I'm not scared of the dark

我並不害怕黑夜

You've never seen it look so easy

這一切是如此容易

I got a river for a soul

那是條靈魂之河

And baby you're a boat

寶貝佛性,是讓我渡河的那艘船

Baby you're my only reason

寶貝佛性,是我向前的唯一動力

 

If I didn't have you there would be nothing left

如果我沒有佛性,便一無所有

The shell of a man who could never be his best

少了佛性的人,無法徹底找回自己

If I didn't have you, I'd never see the sun

若我沒有佛性,我無法看見黎明

You taught me how to be someone, yeah

謝謝佛性,讓我學會如何成為更好的人

 

All my life,You stood by me

我的一生,有佛性陪伴

When no one else was ever behind me

當沒有人當我的靠山

All these lights

這些困境

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

有了佛性的愛 沒人能擊倒我

 

All my life,You stood by me

我的一生,有佛性陪伴

When no one else was ever behind me

當沒有人做為我的靠山

All these lights

這些困境

They can't blind me

無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

有了佛性的愛 沒人能擊倒我

 

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人能夠擊倒我

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人可以擊垮我

 

I've got fire for a heart

我心中有源源不絕的愛

I'm not scared of the dark

我並不害怕黑夜

You've never seen it look so easy

這一切是如此容易

I got a river for a soul

那是條靈魂之河

And baby you're a boat

寶貝佛性,是讓我渡河的那艘船

Baby you're my only reason

寶貝佛性,是我向前的唯一動力

 

If I didn't have you there would be nothing left (nothing left)

如果我沒有佛性,便一無所有 (一無所有)

The shell of a man who could never be his best (be his best)

少了佛性的人無法徹底找回自己 (展現自我)

If I didn't have you, I'd never see the sun (see the sun)

若我沒有佛性,我無法看見黎明 (看見黎明)

You taught me how to be someone, yeah

佛性讓我學會如何成為更好的人

 

All my life,You stood by me

我的一生,有佛性陪伴

When no one else was ever behind me

當沒有人做為我的靠山

All these lights

這些困境

They can't blind me

無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

有了佛性的愛 沒人能擊倒我

 

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人能夠擊倒我

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me

沒人可以擊垮我

 

All my life , You stood by me

我的一生 有佛性陪伴

When no one else was ever behind me

當沒有人做為我的靠山

All these lights

這些困境

They can't blind me

無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

有了佛性的愛 沒人能擊倒我

 

All my life You stood by me

我的一生 有佛性陪伴

When no one else was ever behind me

當沒有人做為我的靠山

All these lights

這些困境

They can't blind me

無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

有了佛性的愛 沒人能擊倒我

 

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人能夠擊倒我

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人可以擊垮我

 

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人能夠擊倒我

Nobody, nobody

沒有人 沒有任何人

Nobody can drag me down

沒人可以擊垮我

 

下次再來介紹One Direction其他好歌~

謝謝觀賞

arrow
arrow

    佛手 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()